- Úvod
- >>
- Hračky a hry
- >>
- Spoločenské, kartové hry a hlavolamy
- >>
- Kartové hry
- >>
- Grimasy: bláznivá pamäťová kartová hra
Grimasy: bláznivá pamäťová kartová hra
Kartové hry sú perfektné na rozvíjanie pamäte, pozorovacích schopností, nútia deti rozmýšľať bez toho, aby si to uvedomili, stimulujú konverzáciu a samozrejme poskytujú veľa zábavy a smiechu. Veľká zábava v malom formáte, karty môžete jednoducho vziať so sebou na dovolenku či víkendový výlet. Návod si stiahnete tu: http://www.djeco.com/data/rules/DJ05169_SK.pdf
Pre deti vo veku 6 - 99 rokov
Pre 4 hráčov
Obsahuje 72 kariet
Rozmer balenia: 15,6 x 11,7 x 2,8 cm
Parametre
Hmotnosť | 0,35 kg |
---|
Doplňujúce informácie
Vek: 6-99 rokov
Počet hráčov: 3-5
Hra obsahuje: 72 kariet. 18 veľkých kariet s červenou zadnou stranou , 18 malých kariet s červenou zadnou stranou, 18 veľkých kariet so zelenou zadnou stranou , 18 maých kariet so zelenou zadnou stranou
Cieľom hry je: zapamätať si grimasy a nechať partnera uhádnuť čo najviac z nich.
Pravidlá hry pre 4 hráčov: hrajú 2 tímy po dvoch hráčoch. Na začiatku hry si každý tím určí hráča A a hráča B. Hráč A bude napodobňovať grimasy z kariet a hráč B bude hádať. Tím číslo 1 si vezme červené karty a tím číslo 2 zelené. Potom v oboch tímoch hráč A má veľké karty a hráč B má malé. Hráč B si vyberie 6 ľubovolných kariet od svojho partnera bez toho, aby sa na ne pozrel. Obaja hráči A vylúčia 12 kariet, ktoré im zostali v ruke a vezmú si 6 kariet, ktoré si vytiahli od svojho B partnera. Hráči A sa snažia zapamätať si karty, prvý, ktorý sa cíti byť pripravený, povie „stop“ a obaja A hráči položia svoje karty prednou stranou nadol.
Hráči B vezmú svojich 18 kariet a snažia sa uhádnuť grimasy, ktoré ich partneri napodnobňujú. Ak si hráč B myslí, že spoznal grimasu, položí príslušnú kartu pred seba prednou stranou dole. Hra končí, keď jeden z B hráčov vyloží pred seba všetkých 6 kariet. Všetci hráči svoje karty obrátia. Hráči A porovnajú svojich šesť veľkých kariet so šiestimi malými kartami svojho partnera. Každý pár znamená uhádnutú grimasu. Keď sa to stane, tím si ponechá malú výhernú kartu a tá predstavuje získaný bod.
Teraz môže začat druhé kolo. Každý tím si vezme svoje zostávajúce karty: veľké karty, ktorých grimasy boli uhádnuté, sú vyradené z hry, zatiaľ čo tie zo šestice, ktoré neboli uhádnuté, sa vrátia do hry. Hráči si vymenia úlohy, hráči A sa stávajú hráčmi B.
Na konci druhého kola, sa body (malé karty) získané každým tímom spočítajú. Tím, ktorý získal viac bodov, víťazí.
Pravidlá hry pre 3 alebo 5 hráčov: v týchto dvoch prípadoch, jeden hráč napodobňuje 7 smiešnych tvárí, jednu za druhou, vybraných náhodne z kôpky 18 veľkých kariet. Nepotrebuje si ich zapamätať. Ďalší dvaja / štyria hráči majú 18 malých kariet rozložených pred sebou, prednou stranou nahor. Pri každej znázorňovanej grimase, prvý, kto ju uhádne, nájde kartu a zdvihne ju, vyhráva. Ide o rýchlosť! Karta sa skontroluje okamžite. Ak sa hráč pomýlil, ostatní pokračujú s ďalšou grimasou bez neho. Na konci si hráči spočítajú karty, ktoré vyhrali.